lauantai 10. toukokuuta 2014

Älä koske mun korttiin!

Eilen karkkiostoksilla.  11,10€, kiitos.  Otin kortin kukkarostani.  Myyjä katsoo minua ja ottaa päätteen käteensä ja kysyy - Pannki vai luotto?  Pankki, vastaan ja hän ottaa korttini ja laittaa sen päätteeseen ja tämän jälkeen antaa laitteen minulle, että voin näppäillä siihen salasanani.  Hän ottaa laitteen, odottaa. Kun laite alkaa raksuttamaan kuittia, hän ottaa korttini ja antaa sen minulle.  Kiitos.

Pöyristyttävää ja raivostuttavaa!  Näen punaista, kun vastaavanlaista tapahtuu kassalla ja sitähän tapahtuu, jatkuvasti!  Eikö niitä myyjiä kouluteta?  Vai eikö itse kauppiaskaan tiedä tai osaa?

Miksi korttimaksamista suositaan ja miksi siihen halutaan siirtyä lähes kokonaan?

Hyvä kauppias, oletko miettinyt näitä kysymyksiä?



Toinen tapaus, olen siis äärimmäisen ärsyyntynyt aina, kun kassalla myyjä haluaa ottaa korttini, koska niin ei tehdä.  Itseasiassa, niin ei saa tehdä.
Maksukortin tulee pysyä aina omistajalla, ja sehän koko asian pointti onkin, kortti on aina kortin omistajalla!

Ravintolassa, ja siellä tätä väärinkäytöstä tapahtuu jatkuvasti, 8,50€ ja pankki vai luotto?  Annatko sen päätteen minulle niin laitan kortin siihen itse ja myöskin ihan itse painan debit tai credit -puolta.  Kiitos.
Saan hyvin, tai en edes hyvin, vaan todella ärsyyntyneen katseen osakseni ja hetken päästä laitteen tiskin toiselta puolelta käteeni ja sanottiinko minulle kiitos?  Ei sanottu.

En ymmärrä mikä tässä niin suututti myyjän?  Mikä ihme hänet sai niin raivostumaan, kyse ei ollut asiakkaan huonosta käytöksestä tai liiasta humalatilasta.  Kyse oli vain asiakkaan halusta pitää oma maksukorttinsa omassa hallussaan.  Ja tämä oikeuttaa asiakaspalvelijan suuttumaan asiakkaalle?

Jokin mättää!



En aio antaa korttiani enää yhdellekkään myyjälle, missään tapauksessa.
Ja yllytän tähän samaan toimintaan kaikki muutkin!  Seuraavaksi, kun menette osotoksille, huomioikaa tämä asia kassalla.  Useissa paikoissa on kiinteät lukulaitteet, jolloin myyjä ei tietenkään korttiin koske, mikä on oikein, mutta hyvin useassa paikassa on myös näitä irrallisia laitteita ja silloin asiakaspalvelija on enemmän kuin hanakka ottamaan sinun maksukorttisi kädestäsi.

Hyvä asiakaspalvelija, olen vastuussa siitä kortista.  En halua, että maksukorttiani otetaan minulta pois, missään tapauksessa.  Jos tämä on sinulle ongelma niin ok.  Ei minun tarvitse asioida liikkeessä uudestaan, asioin siellä missä tämä asia ymmärretään.

On vaan niin huvittavaa miten nämä asiakaspalvelijat suuttuvat silminnähden, kun et suostu korttiasi antamaan heille, ihan, kuin se olisi vittuilua. Sitten pyöritellään silmiä, kun on niin hankala asiakas.  Ei, hyvä asiakaspalvelija, tässä kohtaa sinä olet hankala siellä tiskin toisella puolella. Ei ole sinun asiasi maksanko luotolla vai pankilla ja vielä vähemmän on sinun asiasi ottaa korttini ja laittaa se päätteeseen!

Kiitos ja tervetuloa uudestaan.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun otat kantaa ja kommentoit, asiallisesti. Kiitos♥