torstai 21. helmikuuta 2013

Kassahenkilö, näin olet ammattilainen.

Ole ystävällinen ja perehdy ohjeisiin, tulosta ohjeet ja pidä ne aina mukanasi.

1. Hymyile ja muista, että olet kassalla vapaaehtoisesti.

2. Laita ne pakasteet pussiin, jos asiakas niin haluaa.  Älä edes jaksa kiehua.  Asiakkaan ostokset, asiakas maksaa.

3. Maksamatta jääneen muovipussin hinta on varmasti huomioitu kaupassa, se kuitataan jostain muusta.  Varastamista? Ei, vaan hyvää asiakaspalvelua.

4. Tee työsi ripeästi sekä käytä maalaisjärkeä.  Kun vastaan tulee hinnaton tuote tms. selvitä asia nopeasti ja yritä edes peittää kiukkusi.

5. Voit tehdä aina työsi paremmin, kehitä itseäsi.

6. Kaikkitietävä hymy pois, ilman asiakkaita olisit työtön.

7. Pelisilmää, jos tauko alkaa juuri sillä hetkellä, kun jono on monta metriä, niin tee työsi ja pidä tauko myöhemmin.  Olet asiakaspalvelija.

8. Kun ne röökit nyt ovat piilossa, niin yksi osa työtäsi on kertoa avuliaasti se numero.  Ei tuhahduksia tai vittuuntunutta ilmettä.

9. Asiakkaan reklamointi tai epäselvä tilanne on aina todellinen asiakkaalle.  Joten hymyile ja suhtaudu siihen ammattimaisesti

10. Osaa ottaa negatiivista palautetta ja opi niistä.

11. Sinun täytyy tietää mitä kaupassasi myydään. Joten älä pyörittele silmiäsi, kun eteesi tulee hinnaton tai outo tuote.

12. Pidä työvaatteesi puhtaina ja siisteinä.

13. Ota ne järkyttävät, likaiset hanskat pois kädestä, kun olet kassalla ja teet työtäsi.

14. Kiinnitä huomiota ulkonäköösi, kampaa edes hiukset.

15. Kun asiakas maksaa kolikoilla, niin sitten se on niin.  Rahaa nekin ja työtäsi on ottaa rahaa vastaan.

16. Muista, et voi ikinä tietää kenen kanssa asioit.  Juuri se tyhmä läpänheittäjä voi olla seuraavalla lääkärikäynnillä lääkärisi.

17. Ole aikuinen

18. Ennen kuin esität kaikkitietävää, selvitä asiat itsellesi.

19. Sinä olet viimeinen henkilö kaupan työntekijöistä, jonka asiakas kohtaa.  Asiakkaan viimeinen mielikuva kaupasta muodostuu juuri sinusta.

20. Käyttäydy ammattimaisesti sekä muista, että olet työssäsi vapaaehtoisesti.  Jos tuottaa vaikeuksia, mene työterveyden kautta hoitoon ja vaihda alaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun otat kantaa ja kommentoit, asiallisesti. Kiitos♥