Myyjän ohjeistuksia!
Siis huom. kyse on ihmisestä, joka tekee vapaaehtoisesti työtään! Tää on just niin tätä, mitä aikaisemmin asiakaspalvelusta kirjoitin. Asiakaspalvelijat valittavat asiakkaista! Kun asiakkaat eivät osaa käyttäytyä!
Ihan hullua, sanon minä.
Ja tämä on nyt ihan huippu, että ihan kettuuntunut myyjä ohjeistaa nyt asiakkaita. Arvoisa nimimerkki useimmiten iloinen kassaneiti, kuka tuo rahat kauppaasi, jossa työskentelet?
Olisiko sinulla töitä, jos ei olisi asiakkaita?
Varmasti ärsyttää, kun asiakas puhuu kassalla puhelimeensa. Tai, jos asiakas on auttamattoman hidas laskemaan kolikoita. Kyllä, täysin ymmärrettävää, että silloin kassahenkilöllä kiehuu?
Tiedätkö arvoisa kassahenkilö, että me ihmiset olemme erilaisia ja sinä olet työssä, jossa erilaisia ihmisiä tapaa paljon, jokaisella oma tapansa.
Onko arvoisa nimimerkki useimmiten iloinen kassaneiti miettinyt vaihtoa siitä kassalta esim. hyllyjä täyttämään tai muuta sellaista, jossa ei tarvitse olla "hauskojen" asiakkaiden kanssa tekemisissä ja kuunnella samoja vitsejä liukuhihnalta?
Oletko miettinyt, että nämä vitsien kertojat haluavat ilahduttaa sinua? Heidän tarkoitus on sanoa jotain, joka saa sinut hymyilemään. He eivät tiedä, että se ärsyttää arvoisaa kassahenkilöä ja, että se tupakkalakon epäonnistuminen, johtui juuri siitä, yleishauskasta heitosta.
Alankin tässä laatimaan ohjeita asiakaspalvelijoille, miltä kuulostaa?
Aina, kun on asiakaspalvelussa töissä, aina tulee vastaan hetkiä jolloin kiehuu, puolin ja toisin, mutta ne pitää ottaa ammattimaisesti eikä jäädä niihin kiinni. Tämä on työtäni ja tätä tämä on.
Ja sitten viimeinen kohta listalta:
20. Kaupan kassalle on helppo avautua, kun itseään ketuttaa. Suosittelemme kuitenkin ammattiauttajaa ongelmiesi hoitoon.
Kettuuntunut myyjä, on ihan listannut tämänkin kohdan, kun asiakasta ketuttaa.
Ilmeisesti kassahenkilöitä eikä asiakspalvelijoita ketuta ikinä?
Ja heidän kettuuntuminen ei tietenkään näy asiakkaalle.
Voisiko olla pienintäkään mahdollisuutta, että kassahenkilön tai asiakaspalvelijan oma huonotuulisuus heijastuisi työhön ja tätä kautta välittyisi asiakkaalle, tiedostamatta, josta kaikki saa alkunsa?
Tietenkin pelkkää arvailua, kyseinen kassaneitihän on useimmiten iloinen!
Minäkin suosittelen kassahenkilöille, että asiakaspalvelijoille joita asiakkaat vituttaa, työterveydenhuollon kautta hoitoon ja uudelleen kouluttautuminen alalle, jossa ei tarvitse tavata ihmisiä.
Juttu kokonaisuudessaan:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022016698734_uu.shtml

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiva, kun otat kantaa ja kommentoit, asiallisesti. Kiitos♥