keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Kyllästynyt huonoon asiakaspalveluun!

En tiedä teistä, mutta itse olen todella kyllästynyt huonoon ja ammattitaidottomaan asiakaspalveluun!  Asia nousi taas esille, kun asioin Anttilassa, tarkemmin kosmetiikkapuolella ja etsin siis Maybelin smokey eyes -tuotteita.
Etsin aikani itse, kun en löytänyt tuotteita enkä myyjää suuntasin kassalle muutaman ostokseni kanssa.  Vuoroni tullessa kysyin kassalla olleelta henkilöltä asiasta, mahtaako näitä löytyä ja tämä, asiakaspalvelun helmi! Katsoin minua, ensin hiljaa ja sellainen kummastunut ilme naamalla, että nää on näitä tapauksia taas...  Tässä vaiheessa oma suuttumukseni alkoi nousta ja sanoin, että anna olla.  Silloin hän kysyi vieressä olleelta kassahenkilöltä asiasta.  Tämä sentään yritti "Joosiisjoosiisootajoo... Joo"  Katselin tätä asiantuntevaa toimintaa siinä ja toivoin, että pääsen nopeasti lähtemään pois.  Viereinen henkilö kuitenkin lupasi, että hän voi käydä katsomassa, kunhan olisi saanut jonon purettua. Sain ostokseni kassiin ja katsoin viereiselle kassalle, oliko myyjä unohtanut asiani?  En tiedä, lähdin pois ja ostin meikit Stockalta.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun satun saamaan tämän tyylistä palvelua juuri Anttilasta.  En tiedä miksi juuri siellä on käynyt näin. Edellinen kerta oli joulukuussa, kun ostin lehden.
Menin sen kanssa kassalle ja ei löytynytkään eania!  Mikä show!
Myyjän tuskastunut ilme kertoi ettei minun tarvitse lehteä ostaa, että liikaa vaivaa myydä se.  Mainitsi vielä useasti, että tässä voi sitten mennä aikaa, vastasin yhtä useasti ettei se haittaa, odotan.
Ja niin odotin ja sain ostettua lehteni.  Kysyin myyjältä, että eikö teillä ole jotain yleistä koodia esim. johon voit sen myydä ja korjata sitten, kun asia selvii?  Vastaus ei.  Ja sillä sävyllä, että loppuajan olin hiljaa.

Olen itse hyvin tarkka myyjien sekä jokaisen asiakaspalvelijan suhteen, kenen kanssa olen tekemisissä.  Haluan hyvää sekä ammattitaitoista palvelua.

Älä ole asiakaspalvelija ellet halua tehdä asiakasta täydellisen tyytyväiseksi!  Ellet halua paneutua hänen asiaansa ja palvella häntä, niin hyvin kuin voit!  Ellet tykkää ihmisistä!  Ja mikä tärkein, jos et halua myydä! Tee jotain muuta, kiitos!

Itse asiakaspalvelussa olevat osaavat kyllä valittamisen taidon, mestarikitisijöitä.  Ja mistä? Asiakkaista!
Ovatko nämä valittajat todella niin ammattitaitoisia, että heillä on varaa naureskella asiakkaille?
Kehottaisinkin jokaisen asiakaspalvelijan keskittymään omaan palveluunsa sekä kehittämään ammattitaitoaan.
Totta kai asiakkaitakin on joka lähtöön, se on ihan ymmärrettävää, että joukkoon mahtuu myös niitä epäasiallisia kysymyksiä sekä tosiaan huonosti käyttäytyviäkin.

Välillä asiakkaana tuntuu ettei mitään saisi kyseenalaistaa eikä kysyä.  Että ihan asiakkaan ominaisuudessa kehtaammekin käyttäytyä huonosti!  Tivaamme, kyselemme, emme ole tyytyvisiä, palautamme ostoksiamme ym. Pöyristyttävää!  Tietenkin tässä voisi kysyä: Miksi sinä asiakaspalvelija olet asiakaspalvelussa?
Miksi sinulla ei tarvitse olla riittävää tietoa ja taitoa, mutta asiakkaalla täytyy, tyhmiä tulee, minulta, asiakaspalvelijalta kyselemään!
Sitten nämä arvon asiakaspalvelijat kirjoittavat ja vauhkovat joka paikassa miten tyhmiä asiakkaat ovat!

Mitä asiakas sitten haluaa, kun on niin rasittava ja tyhmä?
Ammattitaitoista palvelua.

Minut saa hyvinkin helposti ostamaan tuotteen tai palvelun tai tulemaan liikkeeseen uudestaan.
Ammattitaidolla ja hyvällä palvelulla.
Yksinkertaista, eikö?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun otat kantaa ja kommentoit, asiallisesti. Kiitos♥